Aerobic-ozó űrhajós

Tudomány és egészség, az aerobic története

Bár sokan úgy gondolják, az aerobic az isteni Jane Fondával kezdődött, az igazság az, hogy a NASA-nak fejlesztette ki egy amerikai orvos.

Ha aerobicozol, az űrhajósok módszerével leszel fitt és szexi!

A 70-es évek Amerikájában még nem volt divat a nőknek edzőterembe járni, így az első aerobic videokazettákat főleg a háziasszonyok vásárolták. Az akkor már ismert színésznő, Jane Fonda volt az új mozgásfajta nagyasszonya, ő volt, aki divatba hozta a fényes tornadresszeket és a kötött lábszárvédőket, amit aztán mindenki viselt, ha kellett, ha nem. Mégis, sokan nem tudják, hogy az aerobicot egyáltalán nem az átlagemberek számára fejlesztették ki először.

 

A NASA-nak készült

Dr. Kenneth H. Cooper texasi orvos fejlesztette ki a mai fitnesz- és verseny aerobic alapját képező testedzési rendszert, mégpedig a NASA felkérésére. Az Amerikai Úrkutatási Ügynökség egy olyan módszert keresett, mellyel a teljes test átmozgatható, javítja az anyagcserét és az állóképességet, segít az immunrendszer erősítésében és felveszi a harcot a depresszióval is. A szakértő – ezeket az igényeket figyelembe véve – összeállított egy olyan testgyakorlási rendszert, ami az évek során nemcsak az űrhajósok kedvence lett, de meghódította az egész világot is.

Élvezetes formálódás

Manapság, ha az aerobicra gondolunk, hangos zene, jó ütem és többfajta mozgásstílus jut eszünkbe. A régi, „lépegetős” koreográfiával rendelkező órák mellett megjelentek az új változatok is. A step aerobic még élvezetesebbé tette az edzőtermi sportolást, ráadásul tovább emelte eredményességét is, hiszen a lépcsőzést is behozta a képbe, ami az egyik legjobb alakformáló gyakorlat, főleg fenék, csípő és combtájékon. Később már különböző eszközöket is használtak az edzéseken, mint például az ugrókötél vagy a kézi- illetve lábsúlyzók, de a zene még mindig főszerepet játszik a termekben.

Még a szex is jobb tőle!

Bár tény és való, hogy némelyik aerobic fajta meglehetősen megterheli az ízületeket, mégsem kell lemondani erről a mozgásformáról, csak meg kell találni a nekünk megfelelő változatot. Ha rátaláltunk az igazira, hamarosan érezhetjük áldásos hatását is. Azon kívül, hogy iszonyúan jól fogunk kinézni a rendszeres testedzéstől, belső szerveink működése is javulni fog hamarosan. A légzőizmok fejlődése mellett a szív teljesítőképessége is javul, ami a vérkeringésen is megmutatkozik. A megfelelő ismétlésszámmal végzett gyakorlatok által az érfalak rugalmasabbá válnak, illetve az esetleges koleszterin lerakódások is lassan feloldódnak, eltűnnek. Az izmok rugalmasabbá és feszesebbé válnak és elkerül minket a derékfájás is. Ezen hatások mellett már csak hab a tortán, hogy javul a testtartásunk és a frissen megszerzett önbizalmunk és energiánk a szexuális életünkre is jó hatással lesz! Ha pedig a barátnőinkkel, vagy kolléganőinkkel járunk edzésre, csapatépítő tréningnek is beválik a közös sportolás.