POPSI EDZÉS

A popsi másrészt farizmok edzése

Farizom

Az alsó végtag izomzata. A csípőizület áthidalásával,mozgásaikat ebben az izületben hozzák létre.

Három farizmot különíthetünk el:

  • Nagy farizom
  • Középső farizom
  • Kis farizom

Nagy farizom

A csípőízület egyik legerősebb feszítője, illetve a combok távolításában is jelentős szerepet tölt be. Rögzített comb esetén, a törzset hátrafeszíti. Míg a rögzített törzs esetén a combot hátrafelé húzza. Lépcsőjáráskor fokozott terhelés alatt van.

Középső farizom

A nagy farizom alatt húzódik. A comb legerősebb távolító izma. Amikor combtávolítással járó feladatot hajtunk végre,a középső farizmunk erősödik leginkább.

Kis farizom

Leginkább a combok távolításában segédkezik. Ebbe a csoportba tartozik a combpólya-feszítő izom is.

A Farizmok edzése

Edzés tippek:

– Ha egyfajta izomcsoportra dolgozol az edzőteremben, elég 4-5 feladatsort elvégezned az adott izomcsoportra.
– Ha több izomcsoportra dolgozol,a nagy izomcsoportokra (mell, hát, láb) elég 3 gyakorlatot, a kis izomcsoportokra (bicepsz, tricepsz, váll) elég két fajta gyakorlatot elvégezned.

LÁZÁR KATA

Személyi edző  és táplálkozási tanácsadó

Ha szeretnél tanácsot kérni az edzésről, vagy a táplálkozásról nézd meg személyi edzőink oldalát!