Konditermi edzés terv nőknek

Edzésterv nőknek

A szabadidő sportoló nők többsége retteg attól, hogy az erőfejlesztő, súlyzós feladatoktól férfias formára, izomzatra tesz szert. Ez tévhit!

Bevezetés

Az emberiség története során, különböző “idealizált” női test létezett. Érthető elvárás és igény az, hogy e vonzó formákat ne csak a múzeumokban, jól megtervezett szobrokon, képtárakban, fotókon, hanem a hétköznapi életben is gyakran láthassuk. A mai Magyarországon élő hölgyek/nők életkorra való tekintet nélkül, egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak külső megjelenésüknek.

Az esztétikus külső, több tényezőt foglal magába: Megjelenés/öltözet, frizura, smink egyéb kiegészítők és összessége. De talán a legfontosabb tényező a feszes, izmos, nap barnította női test.

Sajnos ennek a testnek a megszerzése okozza a legnagyobb nehézséget.

A formálódni vágyó hölgyek mind más-más cél miatt keresik fel a fitness termeket. Alkati különbözőségeik miatt más igényekkel, célokkal…
Az áhított forma eléréséhez, hosszú és fáradságos munka szükséges, valamint szakértelemmel összeállított edzésprogram. Nem könnyű eligazodni, az óriási káoszban, hiszen több helyről kaphatunk tökéletesen ellentétes információkat. Fontosnak tartom felhívni a hölgyek figyelmét arra, hogy a test formálásának is vannak határai.

A testalkat formálása, megváltoztatása több lépcsős folyamat. A genetika nagy úr! Ne félj szakértői tanácsot kérni.

Testmozgatás izomformálás során

Az áhított tömeg sikeres leadása után, kezdhetjük el igazán izmaink formálását.

Többnyire előfordul, hogy a kívánt súlyfelesleg leadása után sem vagyunk megelégedve az elért formánkkal. Ilyenkor lép életbe izmaink edzése és formálása, alkattól függően más-más edzésprogram követésével. A kívánt alkat elérését, az izmaink megfelelő formálása, az izomzat alakjának megváltoztatása teszi lehetővé.Ehhez az éppen terhelés alatt lévő izomcsoportokra gyakorolt feladatsorok helyes kivitelezését kell elsajátítanunk. Célszerű ebben jártas szakember segítségét kikérni a balesetek elkerülése és a kívánt forma elérésének érdekében.

A szabadidő sportoló nők többsége retteg attól, hogy az erőfejlesztő, súlyzós feladatoktól férfias formára, izomzatra tesz szert. Ez tévhit! Ha megfelelően követi az edzésprogramot és megfelelő szakemberrel dolgozik, ez a félelem el is oszlik hirtelen, hisz alaptalan. Az izom tömegének, méretének növelése hosszú és kemény edzésmunka eredménye. Nagyon összetett feladat.

Merjük bevállalni a heti 3-4 alkalmas laza súlyzós edzéseket. Nem kell félni attól, hogy 2-3 jól kivitelezett edzés után másnap reggelre hatalmas izomzattal ébredünk fel! Az izomnövekedés hosszú hónapok után (4-5 hónap) figyelhető meg. A változásokat mi szakemberek folyamatos kontroll alatt tartjuk. A megfelelő időben változtatunk az étrenden és az edzésterveken, hogy igazán látványos testformálást valósíthass meg.

LÁZÁR KATA

Személyi edző  és táplálkozási tanácsadó

Ha szeretnél tanácsot kérni az edzésről, vagy a táplálkozásról nézd meg személyi edzőink oldalát!